Join The Washington DC French Expat Meetup Group

You'll get invited to our Meetups as soon as they're scheduled!

The Washington DC French Expat Meetup Group Message Board › Career Day a l'Ecole d'Immersion Francaise Robert Goddard

Career Day a l'Ecole d'Immersion Francaise Robert Goddard

Catherine
Posted May 6, 2009 12:14 PM
user 4182224
Lanham, MD
Post #: 1
Send an Email Post a Greeting
Bonjour a tous,
Je me presente: Je suis prof a l'Ecole d'Immersion Francaise Robert Goddard a Lanham (a cote de Greenbelt). C'est une ecole publique dans Prince George's County. Chaque annee, pour career day, nous recherchons des francophones qui voudraient bien venir parler de leur carriere a des enfants de la maternelle a la 8e annee (quatrieme en France). Nos enfants apprennent toutes les matieres en francais a partir de la maternelle et ils sont tres enthousiastes. J'espere que certains d'entre vous seront interesses.

Veuillez trouver ci-joint la lettre que nous avons envoyee a tous les parents de l'ecole. Nous avons encore besoin de 6 ou 7 personnes.

Dear Parents and Community members:

On Thursday, May 21st from 9:30am to 12:30pm, the staff and students at Robert Goddard French Immersion School will host Career Day 2009. The purpose of Career Day is to acquaint our students with a variety of career opportunities. In order for this event to be successful, we need you to help our students discover the world of work.

We welcome you, a family friend, relative, or neighbor to participate as a speaker for our upcoming Career Day 2009.

If you have any questions, please call the Professional School Counseling Department at 301-918-3515. We look forward to hearing from you.

Sincerely,

Marcia Mincey Rachele Donohue
Elementary Counselor Middle School Counselor